Eerste weekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikki Dijk - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikki Dijk - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 April 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zooo... meer pech kan je niet hebben, maar na een kapotte laptop, een nieuwe die ook meteen kapot ging hoop ik dat nu alles heel blijft en dat ik gewoon mijn blog bij kan houden!!

Die vrijdag was de laatste dag dat ik als een soort stagiaire achter Annika aan zou huppelen. Ik mocht 's morgens nog een keer lekker blijven liggen (wat ik helemaal niet zo heel erg vond). Ik begon me wel af te vragen wat ik toch elke dag zou moeten gaan doen als ik zoveel vrije tijd had? en de dag werd er niet beter op... Al snel werd duidelijk dat ik met twee hele pittige dames te maken ging krijgen, ze waren alles behalve vriendelijk en gezellig die middag!! Gelukkig wist Annika er heel goed mee te dealen en het maar gewoon op negeren te gooien want de discussies leidden tot niks. Ondertussen werd ik meegesleurd naar Scarlett om op haar kamer te gaan dansen, want het feit dat ik een danslerares ben was voor haar toch wel heel erg interessant en aangezien het nog maar mijn twee dag was besloot ik maar gewoon normaal te doen tegen Scarlett ook al vond ik haar gedrag tegenover Annika verschrikkelijk! Na het eten hadden Annika en ik dan ook allebei behoefte om het huis te verlaten en liepen we het wandelpad langs het huis naar het strand samen met de hond (Lottie, Franse buldog dus ademen is niet zijn sterkste punt). Lopen in het zonnetje en op het strand hebben we uren gepraat over van alles en nog wat voor we terug richting huis gingen waar we nog een gesprek hadden met Cushla over wat er die middag allemaal gebeurd was.

De volgende dag had ik werkelijk waar geen idee hoe ik me in hemelsnaam moest gedragen bij mijn hostfamilie... (Annika was al heel vroeg in de ochtend vertrokken naar het noorden) Is het toegestaan om mijn kamer uit te komen als ik niet aan het werk ben? Tot hoelang is uitslapen fatsoenlijk? Moet ik mee aan de tafel schuiven? Wat doe ik op een avond in het weekend? Gelukkig ben ik niet de eerste au pair in huize Reed dus alsof ze gedachte kon lezen kwam Cushla om 09:00 onderaan de trap om te vragen of ik mee wilde naar de zaterdagmarkt een paar suburbs verderop. Ik propte snel een boterham achter mijn kiezen en vertrok samen met Cushla en Scarlett naar een plaatsje aan de haven waar locals allerlei specialiteiten verkochten. Scarlett werd ongeduldig toen Cushla in de rij stond bij de groentekraam en vroeg of ze mij mee mocht nemen naar het strand wat aan het eind van de parkeerplaats ligt en zo vertrokken we samen richting het strand. Onderweg kletste Scarlett honderduit en maakte ze foto's. Op het strand kijk ik mijn ogen uit... Een klein, niks voorstellend strandje versterkt het beeld van wat Nieuw-Zeeeland allemaal te bieden heeft. De zon schijnt hoog aan de hemel en het helderblauwe water eindigt kilometers verderop waar het de kust van een eiland raakt. Scarlett kijkt nergens van op... Alles wat voor de bewoners als normale natuur wordt gezien, voelt voor mij als een vakantieplaatje. 'S middags hebben we met de hele familie genoten van het mooie weer en het zwembad!

Zondagochtend gingen we boodschappen doen zodat ik een beetje wegwijs zou worden in welke producten ze gebruiken ook hierbij was Scarlett aanwezig (gedragend als een typisch kind in de supermarkt: ''mam, mag ik dit? zullen we dat nemen?''). Toen we thuiskwamen waren Nana en Popa er al (ouders van Geoff), Nana en popa komen elke zondag op bezoek rond lunchtijd en lieten we nou net Fish & Chips gehaald hebben omdat we nog rond hadden gereden en ze mij alle hoogtepunten van de plaatsjes in de buurt hadden laten zien. Na een uitgebreide lunch zakten we weer af richting het zwembad, terwijl ik al kletsend met Nana en Popa naar de meiden keek. 's Avonds genoten we van een lichte, snelle maaltijd en dronken we buiten voor de kachel het populairste bier van Nieuw-Zeeland: HEINEKEN!! Al in het eerste weekend werd vrij duidelijk dat mijn hostparents niet vies zijn van een drankje, wat ik natuurlijk niet heel erg vind! ;). Het was een extra lang weekend wegens een nationale holiday dus ook maandag genoten we nog maar eens extra van het zwembad!! Het eerste weekend was dan ook heel erg zwaar en een zwembad en jacuzzi in de tuin is eigenlijk ook maar niks!


Dikke kus vanuit Whitford!

P.S. Nu staan er dan echt foto's op ;) Het is van het huis en van het wandelpad langs ons huis (nog niet zo heel bijzonder ;))

  • 11 April 2017 - 12:31

    Willy:

    weer een mooi verslag Nikki en wat een luxe een zwembad en jacuzzi aan huis.
    geniet er maar van Gr.willy

  • 11 April 2017 - 16:39

    Helma:

    Nou nikki wat een pech met die laptop,maar gelukkig komt alles toch weer goed. Volgens de berichtjes en foto s denk ik zo dat je ontzettend aan het genieten bent ,heerlijk helemaal top. Geniet ervan

  • 11 April 2017 - 22:50

    Thérèse :

    Het Nikki wat een mooi verslag. En wat een pech weer met die laptop. Ik hoop dat ie nu niet meer stuk gaat. Nog veel plezier en een dikke kus. Xxxxxx

  • 11 April 2017 - 23:31

    Leon En Thea :

    We zijn blij weer wat van je te horen. We horen wel dat het goed gaat! En mooie foto's.
    Hopelijk gaat het nu goed met je laptop en schrijf maar gauw weer iets want hij is zo leuk om te lezen!
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Ik ben Nikki van Dijk, 21 jaar en op het grootste avontuur van me leven! Maandag 31 Januari heb ik mijn lieve vriendje, ouders, zusje, schoonouders en vrienden achtergelaten om voor 7 maanden naar Nieuw Zeeland te vertrekken. Voor 6 maanden ben ik Au Pair bij de familie Reed en de laatste maand ga ik rondreizen door Nieuw-Zeeland.

Actief sinds 04 Feb. 2017
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 8929

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 22 Augustus 2017

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: