Au pair life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikki Dijk - WaarBenJij.nu Au pair life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikki Dijk - WaarBenJij.nu

Au pair life

Blijf op de hoogte en volg Nikki

23 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het leven als au pair klinkt voor veel mensen ideaal! Mooi zakcentje verdienen voor je weekendtripjes, een familie, internet, eten, een bed en een badkamer en dat terwijl je met de kinderen speelt! Nou... de werkelijkheid is wel iets anders! :) Au pair zijn is absoluut niet voor iedereen weggelegd! 24/7 leef je in het huis van iemand anders waar je een deel gaat zijn in het belangrijkste bezit van hun leven: De kids!

Alle uitspraken over kinderen heb ik hier al toe kunnen passen waarvan er twee toch echt de boventoon voeren:

Kinderen... Soms kun je ze wel achter het behang plakken!
''Moeder'' zijn is een baan die 24/7 doorgaat!

Scarlett (9) een meisje-meisje die gek is op knutselen, dansen en heel geïnteresseerd is in het Tiener leven!! Ze is het grote voorbeeld voor Abbey en is een hele zorgzame grote zus! Abbey (4) is het schattige, lieve meisje wat je om haar vinger windt in de allereerste seconde met haar hele grote liefdevolle hart. Abbey is gek op knuffelen, kusjes en is het stemmetje dat elk onzeker persoon op haar schouder zou moeten hebben want ze ziet alleen het goede in mensen! Verder is het een echt draakje waar je vaak helemaal dubbel om ligt. Beide meiden zijn niet op hun mondje gevallen en geloof me... Ik heb al van alles om me oren gekregen zodra het even wat minder gezellig is. Met beide heb ik al heel wat woordenwisselingen gehad en soms zou ik ze het liefst.. Ja daar komt ie: ACHTER HET BEHANG WILLEN PLAKKEN!!! Na 3,5 maand hebben we alle cliché ruzies wel gehad, ik heb alle kinderlijke gemene dingen al naar mijn hoofd geslingerd gekregen en ja, ik denk dat ik soms net zo goed een cassette neer kan zetten want je kan wel 1000x iets zeggen... En er zijn ook zeker dingen waar ik mijzelf in verbeterd heb: Ik kan als een echt rekenwonder tot tien tellen, negeren, niks van aantrekken en voor jezelf 100x blijven herhalen dat het kinderen zijn!

Wat het au pair leven lastiger maakt is toch wel het feit dat het niet jou kinderen zijn. Mijn zicht op het opvoeden of dealen met situaties zijn 50% van de tijd niet van belang want uiteindelijk heb ik daar niks over te zeggen. Soms kan dit echt enorm moeilijk zijn want er zijn absoluut dingen die ik anders zou doen maar gelukkig heb ik 2 geweldige hostparents die altijd achter mij staan waardoor het voor de kinderen heel duidelijk is dat een kwestie van uitspelen absoluut niet aan de orde is. Ik persoonlijk zou de meiden soms wat harder aanpakken want stom zijn ze absoluut niet! Het grote voordeel van Au pair zijn is echter wel dat je ze altijd weer terug kan geven na een dag, maar zoals ik al zei het is een 24/7 baan want de lijn tussen werk en bij de familie horen is heel dun.

Nu hoor ik je denken: ''Klinkt allemaal heeeeeeel gezellig daar in Nieuw Zeeland!! Maar dat laatste over de dunne lijn tussen werk en bij de familie horen is een van de dingen die het zo geweldig maakt!!! Ik hoor bij een Kiwi familie! Oma, opa, de buurman en buurvrouw, tante's, ooms, nichtjes, neefjes en vrienden zijn allemaal een deel van mijn leven! Ik proef de cultuur van Nieuw-Zeeland tot in het puntje want ik ben deel van een echt kiwi familie met al hun eetgewoontes, het sociaal leven, de normen en waarden en de manier van leven zoals bijvoorbeeld school, buitenschoolse activiteiten enz. Mijn hele eigen leven heb ik in Nederland gelaten en ik ben hier de Kiwi Au pair die met moeders langs de lijn bij netball praat over de laatste activiteit van de Cockle bay school, trots als een pauw langs de kant zit bij de zwemles, rondloopt op het werk van Minx fashioncompany en Plumbing plus (loodgietersbedrijf) en ja ook het gênante supermarkt moment al heeft meegemaakt (geen krijsend kind wel een kind die het nodig vond om op je vrouwelijke delen te slaan want het zijn net drums terwijl heel de supermarkt je aankijkt! ;)).

Maar goed nu denk je waarschijnlijk nog steeds wat maakt dat ik 100% geniet van mijn leven hier... Het zijn die kleine gelukmomentjes tussendoor. Het zijn die dagen dat je chagrijnig bent om helemaal niks maar kinderen daar niks van snappen en die knop om moet en ze je hele dag kunnen maken! Het zijn die keren dat ze op je afrennen om je te knuffelen. Het zijn die woorden: ''Nikki, ik heb je echt gemist'' als je thuiskomt van een weekendtrip. De uren die je op een kruk langs de W.C. zit omdat ze niet alleen willen zijn. Het is de nacht dat ze om 2 uur langs je bed staan omdat ze bang zijn en je eindigt met 2 kinderen in je bed! Het is die keer dat je in de telefoonwinkel staat en je naam op moet geven en Abbey zegt: ''Nikki van Dijk? Jouw naam is Nikki von Schnitt.'' Ja, Nikki von Schnitt is mijn bijnaam die Abbey ooit verzonnen heeft en iedereen op de kinderopvang laat geloven, gewoon.. omdat het kan, denk ik! (mijn bijnaam vanaf dag 1 is hier Nikki Minaj). De keren dat je ze moet helpen met huiswerk en het kwartje begint te vallen. De dag dat je ziet dat ze zoveel vooruitgang hebben geboekt tijdens de zwemles. De keren dat als er bezoek is ze de hele dag om je heen hangen. De momenten waarop Abbey met haar hart vol liefde weer eens zegt dat je zo mooi bent van binnen en buiten, Het kind dat je been niet loslaat als je ze afzet bij de kinderopvang, het moment dat de wat killere oudste tegen je zegt dat ze van je houdt! Zo kan ik nog wel uren doorgaan! Want het feit dat het een 24/7 baan is maakt het juist zo mooi want de liefde die je ervoor terug krijgt is zo groot dat je vergeet dat ze je uit je slaap houden, alle tijd en energie van je opvreten want je krijgt het mooiste cadeau ooit ervoor terug:

Ik mag een deel van hun leven zijn! Ik mag een veilige haven zijn waarvan ze weten dat ze er altijd terecht kunnen!!

Ik ben al over de helft van mijn au pair tijd en probeer dan ook absoluut niet te denken aan het feit dat ik MIJN kinderen straks moet achterlaten!!

dikke kus van Nikki


  • 25 Mei 2017 - 10:50

    Lieke:

    Ik hou van dit verhaal<3

  • 27 Mei 2017 - 18:44

    Helma:

    O, wat een lief verhaal,geniet er nog van

  • 24 Juni 2017 - 12:10

    Patricia ( Tim En Amy Ook Natuurlijk):

    Wat een leuke blogs schrijf je!!! Geniet geniet geniet!
    Heel veel plezier want net zoals je zelf eigenlijk zegt.... De tijd vliegt!!
    Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Ik ben Nikki van Dijk, 21 jaar en op het grootste avontuur van me leven! Maandag 31 Januari heb ik mijn lieve vriendje, ouders, zusje, schoonouders en vrienden achtergelaten om voor 7 maanden naar Nieuw Zeeland te vertrekken. Voor 6 maanden ben ik Au Pair bij de familie Reed en de laatste maand ga ik rondreizen door Nieuw-Zeeland.

Actief sinds 04 Feb. 2017
Verslag gelezen: 1630
Totaal aantal bezoekers 8936

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 22 Augustus 2017

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: